Sunday, 27 December 2009

Tarotowe poetriki - Smutny czworokącik



Tarotowe poetriki - Smutny czworokącik

Naiwny naukowiec – cyrkowiec,
anarchista i wierszokleta
ujrzał w machinie księżniczkę,
istotę słodką, przepiękną,
mądrą i smakowitą.
Zdając się na obliczenia
i wizje z aparatury
smutny i biedny poeta
ruszył w beznadziejną podróż,
żeby księżniczkę wziąć sobie
za żonę.



Po drugiej stronie królestwa
żył dumny rycerz – najemnik,
wierny przyjaciel przyjaciół
i mściwy wrogów wróg.
Raz ujrzał księżniczki portrecik,
gdy u kolegi grał w wista.
Mężne serce osłabło z miłości
i rzuciwszy karty na stół
napalony chłopiec pojechał
się żenić.



Księżniczka – to fakt – niedościgła
w urodzie, w dowcipie i w słowach
niedociągnięcia miała w swej cnocie
(takie są życia realia)
i gdy żarliwi młodzieńcy
ścigali marzenia i sny,
gorliwe ręce markiza
du Fuę Fuą Fiją
ściskały talię dziewczyny,
która chichocząc słuchała
nieładnych, niegrzecznych... no
świńskich po prostu szeptanek.

(Ostatecznie wyszła za poetę - naukowca
– takie rzeczy się
w bajkach zdarzają.
Po czem żyli długo i szczęśliwie.)

* * *
wszystkie ilustracje w tym wpisie
są dziełem i własnością
pani Pauliny Cassidy i pochodzą
ze stworzonej przez nią talii
Paulina Tarot.


9 comments:

  1. Mój komentarz przepadł... ech, piękna bajka, karty i koło jakie zatacza :)

    ReplyDelete
  2. Nadal zachwycam się tymi kartami i...opowieścią.

    ReplyDelete
  3. Może, kiedyś pokażę Ci tarota, który został dla mnie namalowany, kiedy się urodziłam... może!

    ReplyDelete
  4. Czuję, że tutaj ciekawa historia się kryje:) Pokażesz?

    ReplyDelete
  5. !!!
    Twój blog się przestał na mnie obrażać i wpuścił mnie tutaj! szok :-D

    przede wszystkim najlepszego w 2010! czekam na paierowe wydanie Twoich opowiadań!

    ReplyDelete
  6. Emma - to fajnie, choć nie mam pojęcia dlaczego ci się wieszało.
    Tobie też wszystkiego dobrego.
    Papierowe wydanie opowiadań? To mój plan na 2010:)

    ReplyDelete
  7. Żadna sensacyjna :)
    Pokoleniowe tradycje... kiedyś pewnie pokażę :)

    ReplyDelete