Friday, 30 March 2012

Czterech giermków

Giermek Buław


















     Normalnie urwałaś się z obrazka Szancera, dziewczyno. Nie znasz? Ach, ta młodzież. To był taki pan, który w środku szarej komuny narysował przejście do innego wymiaru, świata pełnego takich skromnych wielkookich piękności jak ty, świata czarodziejów, gadających kotów, niewinnych romansów, nostalgii i muzyki. Uśmiechasz się… Czyli wpuściłaś mnie w maliny; znasz pana Szancera. Przychodzisz z tamtej strony? Pozdrów Pana Kleksa.

Giermek Pucharów



















     Jesteś dziewczyną zaklętą w rybę, czy rybą w dziewczynę? Syrena od urodzenia? Powinienem był poznać po gracji, z jaką ruszasz płetwami. Magiczny napój? Owszem, z chęcią. Moje zasoby magiczności wyczerpały się doszczętnie, uzupełnię z ochotą… Wyśmienite. Całusa? Również poproszę.

Giermek Denarów



















     Najpierw myślałem, że to smok pilnuje dziewicy, a to dziewica szefuje smokowi. Cóż tam chowasz w garści? Czym rozpraszasz te smocze opary? Co? Złapałaś gwiazdę, którą z nieba zrzuciłem ja? Ależ nigdy w życiu! Pewnie spadła sama. Co szepczesz? Że za każdym razem, kiedy przestaję wierzyć w sens, anioły i moje plemię, to z nieboskłonu obrywa się gwiazda? Nie wiedziałem. Od jutra ćwiczę niebycie dorosłym i wiarę w Świętego Mikołaja. Powinno chyba pomóc.

Giermek Mieczy


















     Hej! Dziewczyno w czerni! Tak, ty, tam na niebie, punkowa marzycielko, chowająca drżące serce za ostrym dowcipem… Miałem kiedyś koleżankę podobną do ciebie. Długa jak brzózka i mądra jak sówka. Co się z nią stało? Powiem, ale będziesz zła. Zaciągnąłem ją do łóżka, a po wszystkim nigdy więcej nie zamieniłem słowa. Zaczekaj, nie odchodź jeszcze, cóż za porywczość. Jeżeli ją spotkasz tam w górze, to powiedz, że przepraszam. Nie zdążyłem osobiście.

(Ilustracje pochodzą z Shadowscapes Tarot autorstwa Stephanie Pui-Mun Law)

No comments:

Post a Comment