Tuesday, 1 March 2011

Jasna Polana 4



Wrzuciłem w sieć nowy numer Jasnej Polany, zapraszam do lektury. Przy okazji przypominam, że przydałaby się pomoc przy przekładzie tekstów, choćby jak nadrobniejsza:)

• Słowem wstępu
• Patriotyzm i rząd
Lew Tołstoj
• Mniejszość kontra większość
Emma Goldman
• Tyrania jest tyranią
Howard Zinn
• Program wykładów nowej etyki
Edward Abramowski
• Wolność i spontaniczność
Erich Fromm
• Twarzą w twarz
Peter Nabokov
• Wędrowcy 2012
Marcin Kreczmer

Jasna Polana 4 - pobierz

4 comments:

  1. Tak jeno przeglądnięciu . Nie zamierzałem dawać żadnego komentarza ...ale...no właśnie... te teksty są naprawdę świetne ,więc tak dla zachęty naprawdę warto kontynuować ...no i dzięki. Tołstoja całego ...ta idea braterstwa zamiast ciasnych interesów jest naprawdę fajna. Czy tak wyglądał Wisznuizm w czasach świetności,że to było normalne, codzienne życie, a nie świetlany ideał :-) ...anyway mam odczucia głębokiego powiązania z Panem Wisznu -wszyscy są Jego dziećmi - bracia i siostry pod opieką dobrego Ojca Wisznu i Mamy Lakszmi.
    Te teksty o Indianach są naprawdę świetne , wręcz genialne...czuje sę je w kościach...warto to kontynuować ...tak szczerze powiedziawszy dla mnie chyba najbardziej sympatyczny społeczny system życia odwołując sie do znanych mi systemów życia na tym globie, byc może trochę się to idaealizuje ,z samo życie niosło bolączki .Anyway , cholera , no szkoda ,ze to wszystko zostało zniszczone

    resztę przeczytam potem ...warto to kontynuować ...świetna lektura

    ReplyDelete
  2. Dzięki Balaramji, wiele to dla mnie znaczy. Cały pomysł pojawił się stąd, że kiedy zacząłem znajdywać te wszystkie świetne teksty, musiałem znaleźć sposób, żeby się tym podzielić. Cieszę się, że Jasna Polana spełnia tę funkcję. Trzymaj się.

    ReplyDelete
  3. Dzięki za kolejny numer :)

    ReplyDelete
  4. Nie ma za co:) Wiesz, że zawsze się przyda tłumacz, nie? ;)

    ReplyDelete