Wednesday, 10 March 2010

O marzeniach



O marzeniach

Choć kilka słów? Dobra.
Tęsknię za wolnością i prawdziwym, opartym na normalnych zasadach świecie.
Za spokojem, naturą i długim życiem z dala od zmartwień. Razem ze swoją kobietą.
Żeby nie bać się śmierci, ale raczej czekać na nią jak na dobrą przyjaciółkę.
Mieć czas na delektowanie się Tołstojem, Thoreau i Dostojewskim.
Mieć inspirację do długiej modlitwy, może w trakcie wędrówek po górskich szlakach. Być w stanie otworzyć serce tak bardzo, żeby rozmawiało się z Bogiem jak z przyjacielem, a nie sędzią, czy strażnikiem.
Czytając po raz setny stary numer Fantastyki nie czuć się winnym, że tak głupio traci się czas, a pijąc swojskie wino, wiedzieć kiedy przestać, zanim smak domowych jabłek i wiatru zamieni się w głupotę.
Ach, żeby pamiętać wszystkie mądre sny i żeby spotykać w nich mędrców i dawno umarłych poetów.
I niechby wreszcie brudy nabyte w nieostrożnej młodości przestały budzić poczucie winy - żeby popatrzeć na siebie sprzed lat z czułością i wyrozumiałością, a nie ze wstydem. Tamten ja, to ciągle ja i to dzięki niemu jestem tu, gdzie jestem.
Marzy mi się jeszcze, żebym znów umiał patrzeć na gwiazdy tak, jak kiedyś – z zapartym tchem, czując przyjazny umysł w migoczącym słońcami kosmosie.
I jeszcze, żeby byli inni, tacy jak ja, z którymi mógłbym o tym pogadać, albo pomilczeć o tym – co za różnica?
Nie wierzę w to, że jesteśmy samotnymi wyspami. Nie wiem, jak mi sie to udaje. Przecież nie mam żadnych przesłanek, żeby myśleć inaczej.


10 comments:

  1. Mogę się podpisać pod niemal całym tekstem :) Niemal pod całym, bo niektórych rzeczy doświadczam już teraz więc o nich nie marzę :)

    ReplyDelete
  2. "Ach, żeby pamiętać wszystkie mądre sny i żeby spotykać w nich mędrców i dawno umarłych poetów" - o tym marzę szczególnie.

    ReplyDelete
  3. Niektóre marzenia okazują się być uniwersalne.
    Zacznę szukać smaku wiatru w swojskim winie :)

    ReplyDelete
  4. Wolność, spokój, natura - to również moje tęsknoty. Są chyba uniwersalne.

    ReplyDelete
  5. wolność TA Z NASZYCH WYOBRAŻEŃ bywa zniewoleniem.

    ReplyDelete
  6. "wolność TA Z NASZYCH WYOBRAŻEŃ bywa zniewoleniem."
    eee tam ;))

    ReplyDelete
  7. Uwielbiam tracić czas, robiąc to co lubię. Szkoda, że jego większość tracimy na przyziemne sprawy, które z kolei umożliwiają nam egzystowanie w tym "społeczeństwie". Pozdrawiam:)

    ReplyDelete
  8. czym byłoby zycie bez marzeń ? to ja przykucne na chwile i tez pomilcze z Tobą

    ReplyDelete
  9. Bardzo mi miło:). Tylko cicho...

    ReplyDelete