Monday, 23 March 2015

Soular Eclipse (Jára Cimrman)

























Szukam cię wśród gwiazd, Boże,
Tam powietrze przejrzyste
Kosmos to jakby morze
Otchłanie czyste, srebrzyste.

Szukam cię w ludzkiej miłości
W objęciach kochanej dziewczyny
Szukam cię w zwykłej radości
W pieszczocie miękkiej pierzyny.

Szukam cię w mroźnym smutku,
Żal mi cię w twej samotności,
Wołam cię po ciuchutku,
Nie bój się, nie bój ciemności.

Czasem na kacu zawołam:
Coś to za świat wymyślił?!
Czasem popatrzę dokoła.
Złote jesienne liście...

(Jára Cimrman)

9 comments:

  1. Mój Bože, jakie piękne słowa... I ta ilustracja do postu. Pozdrawiam po sąsiedzku rownież z Lewisham borough :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję. Lubię rezonować z innymi wędrowcami;)

      Delete
    2. Ja mieszkam w Ladywell, ładne parki:) A ty z której strony?

      Delete
  2. Ja blisko Mayow Park, ale najbardziej lubię Blythe Hill, bywasz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie byłem jeszcze:) Mieszkam tu od późnej jesieni, tak ze nie szwendałem się za dużo. Fajnie tam jest? Ja chodzę często na Hilly Fields popatrzeć na Londyn

      Delete
    2. Koniecznie sie wybierz, tak by trafic nim slonko pojdzie spac. Dzis akurat bylam w Dulwich Wood. Tam z kolei za dnia trzeba isc, jest błoto i dziko wokół, ogromna przestrzeń, cisza i spokój, kilka osób z psami tylko. Into the wild po brytyjsku :) Na odnowę duszy pomaga za każdym razem, nie tylko pięknoduchom. Na Hilly Fields jeszcze nie dotarłam, choć to moje okolice, biegałam wieczorami Ivy Road, bardzo szybko, bo tam tak z krainy dreszczowców o zmroku. Po świętach czas nadrobić okoliczne parki.

      Delete
    3. Dzięki za tipsy:) Daj znać, jak będziesz miała kiedyś chęć się przejść.

      Delete
    4. Dam znać, poszłabym nawet zaraz ale 22:33 to chyba za późno :)

      Delete